Ett välinslaget paket (alldeles gratis också)

Man tager vad man haver - vilket fantastiskt ordspråk!



Det vankas födelsedag här i hemmet. Av någon anledning (som jag inte riktigt förstår) är det så fruktansvärt dyrt med presentpapper, speciellt när man har gratis inslagning liggandes hemma. Tidningspapper är utmärkt att slå in paket i. Och miljövänligt med!
En rosett att pryda paketet med gör man enkelt, jag tar för vana att riva ut sidor ur tidningar som har fina färger så jag är redo när det börjar bli paketdags. Det tar ungefär 5 minuter!


Följande behövs:

- sax
- superlim
- tidningsark


Klipp till:

- tre remsor i storlek 1x15 cm
- tre remsor i storlek 1x10 cm
och en remsa på några cm. Det är inte så noga med exakt storlek, jag klipper på fri hand.


Vik remsans ändar in mot mitten och säkra med en liten dutt superlim.


Vik alla långa remsor, den minsta rullas ihop som på bilden.


Placera dom vikta remsorna på varandra, säkra varje med en gnutta superlim.


Tadaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0